HİZMETLERİMİZ

Hangi Hizmetleri Veriyoruz?

Lali Dil ve Konuşma Merkezi olarak danışanlarımızla öncelikle başvuru nedenine yönelik olarak değerlendirme çalışması yapıyoruz. Tespit edilen durum sonrasında bireysel ihtiyaçlara uygun yol haritasının çizilmesine yardımcı oluyoruz ve uygun müdahale programlarını sunuyoruz. Ekip yaklaşımını gözeterek gerekli iş birliklerini zamanında yapmaya önem veriyoruz.

 

  • Değerlendirme
  • Dil ve Konuşma Terapisi
  • Psiko-Gelişimsel Değerlendirme ve Terapi
  • Oyun Grubu
  • Sosyal Beceri Grubu
  • DIR-Floortime®
  • Online Terapi Desteği

Terapi Yöntemlerimiz Nelerdir ?

Lali Konuşma Merkezi olarak dünyada uzun yıllardır başarıyla kullanılmakta olan çeşitli dil ve konuşma terapisi yöntemlerinin yanı sıra tüm güncel değerlendirme ve terapi yöntemlerini takip ederek çalıştığımız çocukların ihtiyaçlarına en uygun terapi programını geliştiriyoruz. Bu farklı terapi yöntemlerini Türkçe’ye uyarlanmış özgün terapi materyalleri ile zenginleştirerek olabilecek en kısa sürede sonuçlar alınmasını hedefliyoruz.

Terapilerimizde Faydalandığımız Yöntemler:
  • Prompts for Restructuring Oral Muscular Phonetic Targets (PROMPT)
  • Lee Silverman Voice Treatment (LSVT)
  • Uygulamalı Davranış Analizi (UDA-ABA)
  • Beckman Oral Motor Değerlendirme ve Terapi Protokolü
  • Beckman Orofasiyel Derin Doku Rahatlatma
  • Sesbilgisel Farkındalık Becerilerini Destekleme Eğitimi (SESFAR)
  • Resimlerle İletişim – Picture Exchange Communication System (PECS)
  • Erken Dönem Kekemelik Programı (LIDCOMBE)
  • Otistik ve İletişim Güçlüğü Olan Çocuklar İçin Eğitim Programı (TEACCH)
  • Bilişsel Müdahale Programı (PASS)
  • Okumayı Geliştirme Programı (PREP)
  • Hanen 4 I’s to Socialize
  • Türkçe İletişim Gelişim Envanteri (TİGE)
  • Portage Erken Eğitim Programı
  • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
  • Fun With Fluency
  • DIR-Floortime®
  • Oyun terapisi
  • Grup Çalışmaları

Değerlendirme

Dil ve konuşma terapistlerimiz yeni bir terapi programı tasarlamadan önce çocuğun gelişim öyküsü ve yaşadığı sorunlara dair aileden ayrıntılı bilgi alır. Çocukla oyun ortamı içerisinde iletişime geçerek çocuğun anlama becerisi, jest, sözcük ve cümleleri kullanımı, dilbilgisel yetisi, konuşma anlaşılırlığı ve akıcılığı değerlendirilir. Bu değerlendirme sırasında gerektiğinde standardize testlerden ve terapistlerimizin klinik tecrübesinden faydalanılır.

Kullandığımız değerlendirme araçları:
  • Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL)
  • Türkçe Okul Çağı Dil Gelişim Testi (TODİL)
  • Türkçe Sesletim ve Sesbilgisel Testi (SST)
  • Afazi Dil Değerlendirme Testi (ADD)
  • Türkçe İletişim Gelişimi Envanteri (TİGE)
  • Gülhane Afazi Testi 2 (GAT-2)
  • Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği (GOBDÖ- 2-TV)
  • Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS)
  • Özgül Öğrenme Güçlüğü Bataryası
  • Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı (GEÇDA)
  • Erken Okur Yazarlık Testi (EROT)
  • İşlevsel Duygusal Değerlendirme Aracı (FEAS)
  • Sosyal Beceri Çocuk Eğitimi (SOBECE)
  • Psiko-Eğitimsel Profil Ölçeği (PEP-R)
  • Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE)
  • Gelişimsel Tarama Testi (DENVER II)
  • Değiştirilmiş Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği (M-CHAT)
  • Zihin Kuramı Testleri
  • Çocuk Gelişimsel Değerlendirme Testleri (CATELL, Frostig, Porteus, Bender Gestalt v.b.)

Dil ve Konuşma Terapisi

Dil ve konuşma alanında yapılan değerlendirmeler doğrultusunda zorluk yaşanan alanlar belirlenir. Bu alanlar konuşma sesleri, konuşmanın akıcılık boyutu, dili anlamadaki zorluklar, fikirlerin ve duyguların ifadesindeki güçlükler, dilbilgisel kuralları anlama ve uygun şekilde kullanma, konuşmanın içeriği ve sosyal olarak uygun bir dili kullanma, sosyal iletişim gibi farklı alanlarda olabilir. Zorluk yaşanan alanlar değerlendirme araçları ile tespit edildikten sonra çeşitli terapi yöntemleri ile destek sağlanır.

Psiko-Gelişimsel Değerlendirme ve Terapi

Psiko-gelişimsel sorunları (öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, gelişim geriliği vb.) olan çocuklar öncelikle yaş ve seviyelerine uygun test, envanter, materyal ve klinik gözlemlerle uzman psikoloğumuz tarafından değerlendirilir. Gerekli durumlarda tanı ve terapi süreci farklı alanlardan uzmanlarla eşgüdüm içinde ilerler. Gelişim farklılığı gösteren çocuklar için erken tanı ve müdahele, özellikle doğumdan 6 yaşına kadar olan süreç, çok önemlidir. Çocuğun ihtiyaçlarına cevap verecek uygun eğitim programına olabildiğince erken başlanarak gelişimin hızlandırılması ve daha fazla kaybın önlenmesi hedeflenir.

Oyun Grubu

Bazı çocuklar pek çok farklı nedene bağlı olarak sosyal iletişim kurma, ortak ilgiyi başlatma ve sürdürme, dikkatini odaklama, farklı ortamlara uyum sağlama, akranları ile iletişim kurma, anne/babadan ayrılmakla ilgili sorunlar yaşamaktadır. Oyun grubu; bu çocuklara yönelik terapist eşliğinde bireysel olarak uygulanan temelde iletişim ve sosyalleşme becerilerinin desteklendiği bir çalışmadır. Amaç, bireysel ihtiyaçları ve duyusal farklılıkları gözetilerek birbirlerine fayda sağlayacak, destekleyecek çocukları bir araya getirerek fizyolojik, psikolojik ve gelişimsel açıdan gelişmelerine destek sağlamaktır. Bu çalışma ile çocukların grup içinde komutları alabilme, dikkatini odaklayabilme, insiyatif kullanma, sıra alma ve bekleme gibi becerilerini desteklemek hedeflenir.

Sosyal Beceri Grubu

Sosyal beceri grubu çocuklarla küçük gruplar halinde terapist önderliğinde uygulanır. Amaç terapide öğrenilen dil ve konuşma becerilerinin günlük etkileşim içinde kullanılabilmesini sağlamak, sadece bireysel eğitimde değil, grup içinde sosyalleşmeyi ve iletişimi desteklemektir. Bu amaçla belirlenen hedefler oyun içinde uygulanır. Çocuklar gruba seçilirken uygun seviyede olmalarına ya da birbirlerini destekleyecek güçlü yanları olmasına dikkat edilir. Grup çalışmaları en az iki terapist önderliğinde yürütülür.

DIR-Floortime®

DIR-Floortime®, değerlendirmeyle gelişim eğitimini birleştiren, çocuğun bireysel ve duyusal farklılıklarını gözeten ilişki temelli bir yöntemdir. DIR-Floortime® uygulayan terapistlerimiz öncelikle çocuğu tanımak için onu gözlemler, ilgisini çeken oyun ya da oyuncakla, onun liderliğinde etkileşime geçer, daha sonra kendi değerlendirmelerini yapar ve hedefler belirler. Çocukla etkileşim kurarak hedeflerini gerçekleştirmeye çalışırken anne ve babayı eğitir ve hedefleri günlük yaşantılarına aktarabilmelerini sağlar. Amaç bu doğrultuda çocuğun gelişim seviyesini yükseltmektir.

Evde Terapi Desteği

Terapi sırasında çalışılan becerilerin tekrarlanması, evde ve diğer sosyal ortamlarda da kullanılarak hayata geçirilmesi önemlidir. Bu amaçla Lali Dil ve Konuşma Merkezi’ne devam eden danışanlarımız evde terapi desteği de alabilirler. Bu çalışma, sistematik terapinin tekrarı olabileceği gibi oyun temelli bir çalışma ya da her iki yaklaşımın bir arada kullanılarak uygulandığı bir yöntemle de yürütülebilir.

Online Terapi

Herhangi bir nedenle fiziksel olarak merkezimize gelemeyen danışanlarımıza internet uygulamaları üzerinden online terapi hizmeti verilir. Gerektiğinde birebir terapi desteği veya ebeveyn danışmanlığı şeklinde yürütülen çalışmalarda kendi geliştirdiğimiz sistemler de dahil olmak üzere çeşitli tele-terapi yöntemleri kullanılır.